Google lanserar chatboten "AI-supportassistent" för att ge produkthjälp

Google har arbetat med att lägga till gen AI till sina produkter. Den senaste tillämpningen av det är en ny ”AI-supportassistent” live på Google Hjälp.

Det senaste från Google är deras nya ”AI-supportassistent” som har lanserats på vissa av deras supportsidor. Denna chatbot använder generativ AI för att svara på användarnas frågor och hjälpa till med Google-tjänster. Den är fortfarande i betastadiet och har hittills observerats på supportsidorna för Google Maps, Messages och Account. När du besöker dessa sidor kommer du att mötas av en dialogruta i det nedre högra hörnet av skärmen där du kan chatta med assistenten.

Om du interagerar med assistenten har du möjlighet att betygsätta svaren med tummen upp eller tummen ner och se vilka supportdokument som informerade svaret. Du kan även lämna extra information eller ställa frågor genom textrutan nedanför. Det är viktigt att komma ihåg att denna AI-supportassistent inte ersätter befintliga supportalternativ utan är tänkt som ett kompletterande verktyg. Användare har fortfarande tillgång till andra supportalternativ såsom omfattande supportdokument, chattsupport och telefonsupport. Besök länken för att ta reda på mer om denna spännande nya teknologi och hur den kan stödja användarna med Google-tjänster.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *