ByteDance avslöjar Coze: En skräddarsydd AI Chatbot Builder för den internationella marknaden

Dessutom tillhandahåller Coze också en lättanvänd kunskapsbaskapacitet, vilket gör att AI kan interagera med användarens egen data. Användare kan lagra och hantera data i kunskapsbasen, oavsett om det handlar om att behandla hundratusentals ord i en PDF eller realtidsinformation från en webbplats. Detta gör att den egenbyggda roboten kan använda mer relevant kunskap för bättre resultat.

Coze har också en databasminneskapacitet för bekväm AI-interaktion. Med den här funktionen kan användare göra det möjligt för AI-robotar att konstant komma ihåg viktiga parametrar eller innehåll från konversationer med användare.

ByteDance gör snabbt sitt avtryck på den generativa AI-arenan. Inom bara några månader har företaget rullat ut ett imponerande utbud av produkter och skapat en betydande produktmatris. Detta inkluderar deras egenutvecklade storskaliga modell, Skylark (Yun Que), samt en svit av AI-chatbotar: Dou Bao, Cici och ChitChop. Nu lägger dess produktmix till en ny kraftfull plattform för att låta användare bygga sina egna chatbots.

På liknande sätt lanserar andra kinesiska teknikföretag AI-produkter internationellt i syfte att säkra sin andel på den globala marknaden.

Baidu lanserade nyligen en AI-produkt vid namn Meiya i Sydkorea placerad som en AI-kamera. Användare kan använda Meiya för att skapa stora verk av professionell kvalitet online. Jämfört med vanliga AI-kameror erbjuder den ett mer varierat utbud av AI-redigeringsfunktioner.

I december tillkännagav SenseTime lanseringen av ”Yuanluobo AI Go-Playing Robot” i Japan, vilket markerar den första schackspelande roboten för hemmabruk på den marknaden och SenseTimes första intåg på den japanska konsumentmarknaden, vilket ytterligare utökar sitt utomeuropeiska företagsfotavtryck.

Tidigare har Alibaba Groups forskningsinstitut, DAMO Academy, lanserat den första AI-modellversionen i stor skala som tränats på sydostasiatiska språk, SeaLLM, och en chatbot vid namn SeaLLM-chat, vilket indikerar Alibabas fokus på den sydostasiatiska marknaden.

Läs mer om Coze

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *